Elindult a Flickr fotó megosztó oldalon a contrailspotting.com csoport. Ide várjuk a jól sikerült áthaladós fotóitokat.

Szerző Téma: Érdekes ACARS üzenetek (*)  (Megtekintve 33867 alkalommal)

Nem elérhető Lacus

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #30 Dátum: 2010. Október 10. - 20:57:17 »
A gép járatszáma,repülési koordinátái...az F350-360 gondolom a repülési magasság(nem biztos) és a végén megjegyzés az üzemanyag mennyiségéről és a sebességről...

Nem elérhető BJani

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #31 Dátum: 2010. Október 11. - 00:25:04 »
;D ;) :) (A telefonszámot töröltem, nehogy valaki kedvet kapjon a feleség felhívásához... ;))

Valld be, félsz a Moszadtól.  :)


Nem elérhető BJani

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #32 Dátum: 2010. Október 11. - 00:40:18 »
A 20perc alatt 800kg az még nem is annyira vészes, 1200kg/óra/hajtány. Ha rendesen meg van rakva, és emmiatt alacsonyan megy, van ez több is...
A Jumbó megrakva 12 tonna/óra, azaz 3 tonna hajtóművenként...
Felszálláskor pedig ennek a többszöröse, igaz, az csak rövid ideig tart.

Csak érdekességképp, egy 3 évvel ezelőtti BUD-AMS úton kerek 7 tonnával indultunk, a 31L várópontig már 200kilót benyalt a 737-es.
A váróponttól BADOV-ig 7 perc alatt elment újjabb 600 kiló, BADOV-MAVOR távon (9perc) meg még újjabb 600 kiló.
FL400-on kb. 1,9tonna/óra-ban stabilizálódott az étvágy.
A sűllyedést 4 tonna maradékkal kezdtük, és ez 3,2tonnára csökkent az állóhelyig.
Szummában 1óra 57perc alatt elfogyott 3,8tonna, azaz 975kg/óra/hajtány volt a teljes átlagfogysztás, a gurulást is beleértve. A gép aznap elég könnyű volt. Egy fokos fékszárnnyal is csak 132kts volt a V2...
Egy megrakott 800-as bőven tonna fölött eszik.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Október 11. - 01:02:05 írta BJani »

Nem elérhető Lacus

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #33 Dátum: 2010. Október 11. - 18:16:55 »
Mondhatjuk,hogy egy jó átlagfogyasztása volt,meg egy fasza kis hátszele... ;D

Nem elérhető PapaZulu

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #34 Dátum: 2010. Október 12. - 19:44:00 »
Kellemes lehet... Mit jelent a "TOC"?

----------------------------------------------------------[ 12/10/2010 18:25 ]-
ACARS Mode: H  Aircraft reg: G-EUUF
Aircraft type: A320-232
Message Label: 10 Block ID: 2  Message Number: M62A
Flight Number: BA0677  Flight: Istanbul, Ataturk, Turkey-London, Heathrow, United Kingdom
Operator: British Airways
Message Content:-

FTX01.T5E
HELLO- AFTER TOC ALL CAB
LIGHTS AND GALLEY POWER
WENT OFF MOMENTARILY.
NO INDICATIONS ON FDECK.
ANY THOUGHTS.....
OPS NORMAL SINCE THEN
CHEERS 677


Nem elérhető Gabor

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #35 Dátum: 2010. Október 12. - 19:52:10 »
Top of climb

Nem elérhető PapaZulu

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #36 Dátum: 2010. Október 12. - 19:53:13 »
Kösz!

Nem elérhető PapaZulu

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #37 Dátum: 2010. Október 14. - 22:07:27 »
 :)
----------------------------------------------------------[ 14/10/2010 18:50 ]-
ACARS Mode: H  Aircraft reg: HA-LPL
Aircraft type: A320-232
Message Label: 81 Block ID: 4  Message Number: M09A
Flight Number: W60773  Flight: Cluj-Napoca, Someseni, Romania-Valencia,, Spain
Operator: Wizz Air
Message Content:-

COPIED THX
KOROM/PINTER DREAM TEAM

Nem elérhető BJani

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #38 Dátum: 2010. Október 14. - 23:22:13 »
Ha ezt pintair olvasná... :)

Nem elérhető PapaZulu

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #39 Dátum: 2010. Október 15. - 22:26:47 »
----------------------------------------------------------[ 15/10/2010 20:40 ]-
ACARS Mode: E  Aircraft reg: OY-PSB
Aircraft type: B737-8Q8/W
Message Label: 16 Block ID: 4  Message Number: M31A
Flight Number: PF0416  Flight: Khania, Souda, Greece-Billund,, Denmark
Operator: Primera Air Scandinavia
Message Content:-

FTX01PF0416/15151840LGSAEKBI
HI OPS
PLEASE CALL TAXIDRIVER
AND INFORM HIM ABOUT
EARLY ETA IN EKBI/BLL
ETA 2040 Z
BEST REGARDS
KENNET AND MIKE



Nem elérhető BJani

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #40 Dátum: 2010. Október 16. - 01:25:23 »
Nem emlékszel hol volt a gép az üzenetkor?
Valahol messze északon kellett legyen, hogy 1 órát számoltak csak az érkezésig.
(Pesttől vagy másfél óra Billund)

Nem elérhető PapaZulu

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #41 Dátum: 2010. Október 16. - 08:23:48 »
Nem emlékszel hol volt a gép az üzenetkor?

Nem, mert csak a log fájlban találtam meg az üzenetet. Ekkor már több mint másfél órás volt.

Nem elérhető PapaZulu

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #42 Dátum: 2010. Október 16. - 21:46:20 »
----------------------------------------------------------[ 16/10/2010 19:28 ]-
ACARS Mode: H  Aircraft reg: A6-ERE
Aircraft type: A340-541
Message Label: 81 Block ID: 8  Message Number: M48A
Flight Number: EK0085  Flight: Dubai, United Arab Emirates-Zurich, Kloten, Switzerland
Operator: Emirates
Message Content:-

/DXBOWEK..A6-ERE,UAE85     ,16OCT10,1728
NO. 6 TRIM VALVE NOT
WORKING PROPERLY..
CAB TEMP ROW 19-24
19 DEG C

Nem elérhető PapaZulu

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #43 Dátum: 2010. Október 16. - 21:50:18 »
----------------------------------------------------------[ 16/10/2010 21:26 ]-
ACARS Mode: H  Aircraft reg: HB-IJH
Aircraft type: A320-214
Message Label: 45 Block ID: 9  Message Number: M16A
Flight Number: WK0371  Flight: Larnaca, Cyprus-Zurich, Kloten, Switzerland
Operator: Edelweiss Air
Message Content:-

MLSZH
GOOD EVENING. LAV D
BLOCKED AND DOES NOT
FLUSH. SAME ON LAST FLIG
HT. LAV SERVICED DURING
TURNAROUND. AFTER 1 USE
SAME PROBLEM. REPORT ACC
OSI LIST. BRGDS PETER

Nem elérhető BJani

Re:Érdekes ACARS üzenetek (*)
« Válasz #44 Dátum: 2010. Október 16. - 22:07:24 »

CAB TEMP ROW 19-24
19 DEG C

Hehe, fázhatnak az utik.  ;D

MLSZH
GOOD EVENING. LAV D
BLOCKED AND DOES NOT
FLUSH. SAME ON LAST FLIG
HT. LAV SERVICED DURING
TURNAROUND. AFTER 1 USE
SAME PROBLEM. REPORT ACC
OSI LIST. BRGDS PETER

Asszem erre mondják, hogy szar ügy.  ;D ;D