Elindult a Flickr fotó megosztó oldalon a contrailspotting.com csoport. Ide várjuk a jól sikerült áthaladós fotóitokat.

Szerző Téma: Kényszerleszállás Ferihegyen  (Megtekintve 6452 alkalommal)

Nem elérhető GRAFI

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 985
  • Total likes: 0
  • Play Like A Champion Today
    • Pencil Of Nature
Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #15 Dátum: 2010. Szeptember 17. - 17:52:50 »
Két oldal, két vélemény. Valószinűleg úgy sem fogjuk megtudni a valóságot... :-\

Nem elérhető PapaZulu

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #16 Dátum: 2010. Szeptember 17. - 18:18:32 »
Valószinűleg úgy sem fogjuk megtudni a valóságot... :-\

Ezért kellett volna rögzítened, hogy megtudjuk... ;)

A viccet félretéve, (és anélkül, hogy pontosan tudnám*, hogy egy ilyen helyzetben mi a felelősségi köre az irányításnak és a gépszemélyzetnek): szerintem inkább vonuljon ki 1000 tűzoltó anélkül, hogy szükség lenne rájuk, mint fordítva.
Egyébként meg figyelve a Wizz sajtókommunikációját, szerintem ők egyébként is hajlamos elbagatellizálni a körülöttük történő dolgokat. Természetesen főleg azokat, amelyek egy kicsit is rossz fényt vetítenének rájuk (járat -késések, -kimaradások, események, gépmeghibásodások, utas kártérítési igények, reklamációk, stb.)

*: bár Percy hozzászólása alapján azért tisztult a kép bennem... :)

Nem elérhető Dkrisz

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #17 Dátum: 2010. Szeptember 18. - 18:23:51 »
" Az ATC meg saját hatáskörben eldöntötte, hogy hú de nagy veszélyben vannak."


Szerény meglátásom szerint itt inkább arról lehetett szó, hogy a torony SV rájuk riasztotta még a kinti tűzoltókat is, és ezt a személyzet biztos nehezményezte picit. De gondolom ez is SV függő, ha picit parásabb akkor benne van a pakliban...
Egyébként ennek a dolognak nagy hagyománya van itthon, lásd pl. anno MAH090, Gödöllőnél egy hajtánnyal visszafordulnak, majd csurig keróval lejönnének, de semmilyen tűzoltó kategóriát nem kérnek... Aztán persze meg is sértődtek amikor a toronyka meg ezt nem így gondolta és azért csak rájuk hívták a tűzoltókat... magyarisztán, már legalább is az első része...

Megjegyzem, le merném fogadni, hogy a városiak előbb beértek, mint a sajátjaink kijöttek, pláne ha reggel váltás idő környékén volt... :D

Nem elérhető kiskockas

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #18 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 08:26:50 »
Na akkor néhány dolog:
Nem első kézből, de a DAM beszélt a pilcsikkel leszállás után, és Ő mesélte. Még a szlovákok fölött, mikor megkezték volna a süllyedést, és interceptort akartak nyitni, jött a piros lámpa. Az APP-nál voltak, mikor annyit mondtak, hogy "orrkerék kormányzási gondjuk van, és lehet, hogy nem fogják tudni elhagyni a pályát". (Ez nyilvánvaló kamu. Ilyen hogy derülne ki a levegőben?) Erre riasztott rá a TWR SV. Valóban gond nélkül lejöttek, DE interceptor, fékszárny, és reverse nélkül!!! (Még egyszer mondom, nem jelentettek kényszerhelyzetet, vagyis, ha rajtuk múlik, nem várja őket senki.) Az állóhelyet, ahova beállt, és a gurulási nyomvonalat órákig takarították utána, annyi hidraulika olajat folyatott el.
A magyar légitársaságoknál ez mumus, valószínűleg szar a policy, meg élnek a régi beidegződések, nem tudom minek kéne elmenni ahhoz, hogy kényszerhelyzetet jelentsenek. (Mondjuk nemrég volt egy Malév, ami rögtön felszállás után Mayday-t, jelentett, mert füst volt a kabinban, - később ők is megpróbálták vissza szívni - de ez a kivétel, ami erősíti a szabályt.) Ez van a Malévnál, a Wizz-nél, de a SkyEurope-nál is ugyanez volt. Foschnak, hogy hallgatják a frekit, és benne lesz a hírekben, inkább nem mondanak semmit. A TWR meg pont ezért, persze, hogy riaszt. Amikor aztán szerencsésen lent vannak, könnyű ugatni, hogy minek ez a sok tűzoltó, ők nem kértek semmit, megijednek az utasok.
Ez sokszorosan xar, hiszen hivatalosan nincs kényszerhelyzet, a többi forgalom menne, de nincs rá kapacitás, a tűzoltó kategóriát lecsökkentik, a marshallernek a külső erőkkel kell foglalkozni, stb.
A TWR SV nem riaszt külső erőket, Ő a helyi tűzoltókat értesíti, Ő dönti el, hogy kit riaszt, kit nem. Jelen esetben a külső tűzoltók közül, volt amelyik az elkerülő 4-esen T2-től fordult vissza, annyira képben voltak, hová kell menni. Mire a B portához értek, a gép már állóhelyen volt, meg a B portai kapu amúgy sem volt nyitva, - pont azért, mert hivatalosan nem volt kényszerhelyzet - így be sem tudtak jönni a reptérre.
A következtetéseket mindenki levonhatja...

Nem elérhető GRAFI

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 985
  • Total likes: 0
  • Play Like A Champion Today
    • Pencil Of Nature
Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #19 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 10:54:15 »
Pff......no comment.
Amúgy köszi, hogy megosztottad.

Nem elérhető zsolt

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #20 Dátum: 2011. Január 15. - 21:10:24 »
A múlt héten említésre került a Fokker kényszerleszállása Ferihegyen, de aztán "feledésbe merült". A langlovagok.hu-n találtam egy cikket róla és néhány fotót.

http://www.langlovagok.hu/kepek/5876_utasszallito-kenyszerleszallasa-a-ferihegyi-repuloteren
Nikon D3100+150/1200 Dobson

Nem elérhető b21

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 2122
  • Total likes: 16
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Böngésző:
  • MS Internet Explorer 8.0 MS Internet Explorer 8.0
Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #21 Dátum: 2011. Május 05. - 07:51:55 »
Nem Magyarországon történt, de magyar géppel kapcsolatos.
Lehet, hogy már volt.
http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/veszhelyzet-a-malev-gepen-2051271/

Nem elérhető Night Gardener

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 9029
  • Total likes: 18
  • Gizmo
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Böngésző:
  • Firefox 4.0.1 Firefox 4.0.1
Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #22 Dátum: 2011. Május 05. - 12:44:07 »
Ezt is elolvasni.

Nem elérhető ERGOM81

  • *
  • Hozzászólások: 207
  • Total likes: 0
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Böngésző:
  • Chrome 11.0.696.60 Chrome 11.0.696.60
Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #23 Dátum: 2011. Május 05. - 13:32:39 »
A médiában mindennek rengeteg valóság alapja van! Majdnem...

Történt vala, hogy több topik társunkal is felfedezni véltük (asszem' még tavaly) télen, hogy az AMS-BUD járatunk VIE-ben landolt. Aki hallgatta a rádiót az tudta -és velünk is tudatta- hogy a kereszt táplálással volt gondjuk ezért mentek a kitérő reptérre, majd pár órával később haza indultak.
Ezután a MALÉV "arckönyves" oldalán rákérdeztem, hogy mi történt és a következő választ kaptam:
"A várható leszállás idején nem mértek elegendő fékhatást a járatot kiszolgáló típus számára" (valszeg nem pontos az idézet)
Azt hiszem a crossfeed és a breaking action között fényévnyi a különbség...
Még valami: a sc-on megtalálható egy felvétel, amin az APP és a WZZ 222F az utolsó percig vártak hátha mégis le tudnak szállni. (hasonló okok miatt holdingolt a WZZ akkor)

Az újság írókról annyit, hogy nyugodt szívvel lemerik írni, hogy "a Rómából haza tartó gép az ország légterébe érkezve közölte a toronnyal..." Nem is folytatom.
Sokkal jobb lent lenni úgy, hogy fent szeretnél, mint fent lenni, úgy, hogy inkább lent lennél!

Nem elérhető zsolt

  • *
  • Hozzászólások: 228
  • Total likes: 1
  • kezdő spotter
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Böngésző:
  • MS Internet Explorer 7.0 MS Internet Explorer 7.0
Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #24 Dátum: 2011. Június 17. - 23:00:39 »
Ma este 8 óra előtt egy Tarom ATR42-es kényszerleszállást hajtott végre Ferihegyen. A gép a felszállást követően  jelentett kényszerhelyzetet és visszafordult Ferihegyre. Szemtanúk szerint a felszállás után több durranás hallatszott és füstölt az egyik hajtómű. A gép sikeresen leszállt a kettes futópályára, tűzoltók kivonultak.

Nikon D3100+150/1200 Dobson

Nem elérhető GRAFI

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 985
  • Total likes: 0
  • Play Like A Champion Today
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Böngésző:
  • Chrome 12.0.742.100 Chrome 12.0.742.100
    • Pencil Of Nature
Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #25 Dátum: 2011. Június 18. - 07:16:39 »
Sajnos ők be sem jelentkeztek appra, csak a többi gép kommunikációjából derül ki, hogy mi a szitu