Elindult a Flickr fotó megosztó oldalon a contrailspotting.com csoport. Ide várjuk a jól sikerült áthaladós fotóitokat.

Szerző Téma: Kényszerleszállás Ferihegyen  (Megtekintve 6451 alkalommal)

Nem elérhető GRAFI

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 985
  • Total likes: 0
  • Play Like A Champion Today
    • Pencil Of Nature
Kényszerleszállás Ferihegyen
« Dátum: 2010. Szeptember 16. - 14:37:05 »
Biztonságban végrehajtotta a kényszerleszállást a Wizz Air Airbus A320-asa Ferihegyen. A pilóta a hidraulikus rendszer meghibásodása miatt jelentett vészhelyzetet - értesült a HavariaPress.

A Göteborgból menetrendszerűen érkező járat pilótája leszállás előtt jelentett vészhelyzetet a ferihegyi repülésirányító toronynak, mivel a műszerek szerint meghibásodott a gép hidraulikus rendszere.
A gép 151 utassal fedélzetén rendben leszállt, a fedélzeten senkinek nem esett baja. A repülőtéri és a fővárosi tűzoltók nagy erőkkel vonultak a leszálláshoz, mivel a gép üzemanyagtartályaiban jelentős mennyiségű üzemanyag volt.

Nem elérhető PapaZulu

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #1 Dátum: 2010. Szeptember 16. - 14:49:32 »
Felvételed van róla?

Nem elérhető GRAFI

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 985
  • Total likes: 0
  • Play Like A Champion Today
    • Pencil Of Nature
Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #2 Dátum: 2010. Szeptember 16. - 15:10:13 »
Negativ.  >:(
Sajnos melózom, és a rendszergazdánk leszedte a szerinte nem kivánatos programokat, és a telepítés lehetőségét is letiltotta.

Nem elérhető Night Gardener

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #3 Dátum: 2010. Szeptember 16. - 15:36:59 »
Szerintem a magaslégtérbe be sem jöttek itt felettünk.

Nem elérhető GRAFI

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 985
  • Total likes: 0
  • Play Like A Champion Today
    • Pencil Of Nature
Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #4 Dátum: 2010. Szeptember 16. - 15:45:10 »
Valószinűleg APP-on sem lett volna meg, mert a hír szerint a toronnyal közölte a hibát a pilóta (márha a torony alatt a TWR-t értik, nem a komplett irányítást).

Nem elérhető Night Gardener

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #5 Dátum: 2010. Szeptember 16. - 16:06:06 »
Na ezt felejtsd el. Amit olvasol a cikkekben annak a többsége hozzá nem értő, amatőr újságíróktól származik, akik számára a légiforgalom irányítás a Toronyból áll és semmi másból. No meg a hivatalos "futópálya" helyetti állandó "kifutópálya" szó használatából.

Ami itt leszáll, az minimum APP-on jelentkezik be leghamarabb, ha a szlovákok felől jön. De legtöbbször az érkező gépek (mivel az APP által használt terület csak egy töredék része határos egy másik országgal) kénytelenek egy ACC-s frekire belépni, majd utána APP, s csak a legvégén jön a képbe a Tower frekije.

Cirkusz kell a népnek. Ha Approach-ot írnak, fogalma sincs a köznépnek, mi a szösz az. Ha azt írja Torony, akkor az már ismerős a filmekből.

Nem elérhető Night Gardener

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #6 Dátum: 2010. Szeptember 16. - 16:08:22 »
Komplett irányítást meg ne értsünk már Tower alatt! Enyhén szólva sértő egy ACC-s irányítónak. ;D
Még a formája sem olyan a HC-nak.

Nem elérhető Night Gardener

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #7 Dátum: 2010. Szeptember 16. - 16:15:48 »
Bár nem biztos, hogy sziporka vagy Gábor, vagy a többiek akik valóban irányítanak, ezt ilyen tragikusan fognák fel, ha letornyosoznák őket. :) Engem valószínűleg irritálna ha az ACC-ben dolgoznék. Annak ellenére, hogy először engem is a Torony fogott meg gyerekként.

Mindannyian a saját területükre a legbüszkébbek. Ezt már tapasztaltam irányítói körökben. És ez így a jó.

Nem elérhető GRAFI

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 985
  • Total likes: 0
  • Play Like A Champion Today
    • Pencil Of Nature
Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #8 Dátum: 2010. Szeptember 16. - 16:37:24 »
Nem értettem az alatt, csak éppen én is arra utaltam vele, hogy aki a hírt írta, lehet, hogy arra gondolt. És mivel a hidraulikus rendszernek nem tudhatjuk, hogy melyik része hibásodott meg (és mikor) simán elképzelhetőnek tartom, hogy már a TWR-n volt, amikor közölte.
Egyébként azt nem értem pl. hogy miért volt nagy mennyiségű üzemanyag a gépben, mikor gyakorlatilag megérkezett a göteborgi útjáról.

Nem elérhető sziszka1

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #9 Dátum: 2010. Szeptember 16. - 17:02:43 »
Egyébként azt nem értem pl. hogy miért volt nagy mennyiségű üzemanyag a gépben, mikor gyakorlatilag megérkezett a göteborgi útjáról.

mert az újságíró, egy szenzáció hajhász cikkel akarja eladni az újságot!
Orion SkyQuest(200/1200) XT8 + (barlow) + Canon EOS 450D
MAVIR-MOPUG/TEGRI (Esetleg PARAK)

Nem elérhető Lacus

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #10 Dátum: 2010. Szeptember 16. - 18:34:00 »
Göteborgban olcsóbb tankolni,mint Ferihegyen... ;) ;) ;)

Lásd,anno a MA 767 tanker gép volt... ;)

Nem elérhető BJani

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #11 Dátum: 2010. Szeptember 16. - 20:57:52 »
Egyébként azt nem értem pl. hogy miért volt nagy mennyiségű üzemanyag a gépben, mikor gyakorlatilag megérkezett a göteborgi útjáról.

Egy újságírónak 3 tonna kerozin óriási mennyiség*, egy A320-nak azért kevésbé. :)

De persze az is megeshet amit Lacus ír, hogy GSE-n olcsóbb a keró és betankoltak belőle rendesen.

*3 tonna üzemanyaggal egy autó 50-60ezer km-t megtesz...

Nem elérhető Night Gardener

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #12 Dátum: 2010. Szeptember 17. - 02:56:26 »
Hopp, tényleg simán lehet, hogy a Tornyon jött csak rájuk a rontás. Ebből is látszik, hogy nem vezettem még repülőt. Én azt hallottam, nagy erőkkel vonultak a tűzharcosok, épp a keró miatt. Félre ne értsd GRAFI, nem te asszociálod a Toronyra az irányítást, éppen csak felveted, mi van ha a cikkíró teszi azt. Na ez az amit nem kéne (neki). Ha esetleg tényleg arról van szó.

Nem elérhető GRAFI

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 985
  • Total likes: 0
  • Play Like A Champion Today
    • Pencil Of Nature
Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #13 Dátum: 2010. Szeptember 17. - 11:00:32 »
Az airportalon ezt írta az ügyről az egyik arc (aki asszem a wizznél dolgozik)
"Az egyik hidraulikarendszerben alacsony volt a nyomás, lék miatt. A legdurvább, ami történhetett volna, hogy az orrfutókormányzás megáll és kell egy push-back, ami behúzza az állóhelyre. Végül begurultak minden probléma nélkül. Az ATC meg saját hatáskörben eldöntötte, hogy hú de nagy veszélyben vannak."


Ebben a megvilágításban még másabb a dolog.

Nem elérhető Percy

Re:Kényszerleszállás Ferihegyen
« Válasz #14 Dátum: 2010. Szeptember 17. - 17:34:37 »
Az irányító nem jelenthet vészhelyzetet... Ha egyértelműen derül ki a pilóta mondandójából, hogy jelent-e, akkor meg kell erősíttetni vele a következő mondattal: 'Do you declare emergency?'
A hidraulika-rendszer problémájából meg azért komolyabb is lehet, mivel az működteti az összes kormányfelületet... De továbbra is a kapitány felelőssége eldönteni, hogy mennyire komoly a problémája és milyen asszisztenciát kér.
Budapest ACC