Elindult a Flickr fotó megosztó oldalon a contrailspotting.com csoport. Ide várjuk a jól sikerült áthaladós fotóitokat.

Szerző Téma: A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)  (Megtekintve 80433 alkalommal)

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #30 Dátum: 2008. Szeptember 15. - 02:51:26 »
Féltek egyedül. :) Az El Al Tel-Aviv-ból New York-ba tartó Jumbo járatának pilótája azt hitte, hazament az irányító. Történt ugyanis, hogy egyedül maradtak a légtérben. Ők voltak felettünk egyedül ekkor éjszaka. Ilyen elég ritkán szokott előfordulni. A KLM bejelentkezése után már ők ketten voltak a légtérben. A végén magyarul köszönt el az irányítótól.

*******************************************************

ELY 001: "Budapest, good evening! El Al Zero Zero One. Flight Level three-two-zero."

ATCO: "Zero Zero One, roger. Radar contact."

ELY 001: "Roger."

-----------------------------------------------------------------------

El Al 001 - part 1 - 766 KB

*******************************************************

ELY 001: "Budapest, El Al Zero Zero One. Are you there?"

ATCO: "Zero Zero One, go ahead!"

ELY 001: "I just wanted to see if you did not go home."

----------------------------------------------------------------------

El Al 001 - part 2 - 745 KB

******************************************************

ATCO: "Uh. I'm here."

ELY 001: "-- --"

---------------------------------------------------------------------

El Al 001 - part 3 - 208 KB

******************************************************

KLM 428: "Budapest, good morning! Kay El Em Four Two Eight. Level three-eight-zero."

ATCO: "Kay Lee Em... Kay El Em Four Two Eight, good morning! Radar contact. Proceed to PATAK point."

KLM 428: "To PATAK."

---------------------------------------------------------------------

El Al 001 - part 4 - 0,98 MB

******************************************************

ELY 001: "Budapest, El Al Zero Zero One. Request."

ATCO: "Zero Zero One, go ahead!"

ELY 001: "Requesting climb three-four-zero."

ATCO: "Stand-by!"

ELY 001: "-- --"

---------------------------------------------------------------------

El Al 001 - part 5 - 866 KB

*****************************************************

ATCO: "El Al Zero Zero One climb to flight level three-four-zero."

ELY 001: "Leaving three-two-zero, three-four-zero. El Al Zero Zero One."

--------------------------------------------------------------------

El Al 001 - part 6 - 732 KB

*****************************************************

ATCO: "El Al Zero Zero One contact Vienna. One one eight, seven three zero. Good-bye!"

ELY 001: "One one eight, seven three zero. Jó napot!"

--------------------------------------------------------------------

El Al 001 - part 7 - 804 KB

--------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------

El Al 001 - full recording - 5,0 MB - unzipped folder size

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #31 Dátum: 2008. Szeptember 20. - 03:32:36 »
Újra jött kedvenc pilótám. Bécsnek Guten Morgen-nel köszönt, nekünk magyarul. A Guten lemaradt sajnos de a többi megvan.

***********************************************************

RCH 758: "Budapest, Jó nap... Nagyon jó napot! Reach Seven Five Eight. Flight level three-two-zero."

ATCO: "Reach Seven Five Eight, Budapest. Very good morning! Proceed to ABETI."

RCH 758: "Direct ABETI. Köszönöm! Reach Seven Five Eight."

---------------------------------------------------------------------------

Air Mobility Command 758 - part 1 - 1,01 MB

**********************************************************

ATCO: "Reach Seven Five Eight contact Wien. One one eight decimal seven three zero. Good-bye!"

RCH 758: "One one eight, seven three zero. Reach Seven Five Eight. Good day!"

ATCO: "Air India One Four One contact Wien. One one eight decimal seven three zero. Good-bye!"

AIC 141: "Wien, one one eight, seven three zero. Air India One Four One. Good day!"

--------------------------------------------------------------------------

Air Mobility Command 758 - part 2 - 1,37 MB

**********************************************************

RCH 758: "...Morgen! Reach Seven Five Eight. Flight level three-two-zero. ABETI."

--------------------------------------------------------------------------

Air Mobility Command 758 - part 3 - 404 KB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #32 Dátum: 2008. Szeptember 21. - 14:46:02 »
Női pilóta.

**********************************************************

RCH 366: "Good morning! Reach Three Six Six. Level three-four-zero."

ATCO: "Good morning, Reach Three Six Six! Budapest. Radar contact. Proceed ABETI."

RCH 366: "Direct ABETI. Reach Three Six Six. Thanks!"

--------------------------------------------------------------------------

Air Mobility Command 366 - part 1 - 1,18 MB

*********************************************************

ATCO: "Reach Three Six Six call Vienna. One one eight, seven three zero. Good day, ma'am!"

RCH 366: "One one seven, three zero for Reach Three Six Six. Good night!"

ATCO: "One one eight, seven three zero."

RCH 366: "One one eight, seven three zero. Thanks!"

ATCO: "-- --"

-----------------------------------------------------------------------

Air Mobility Command 366 - part 2 - 1,36 MB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #33 Dátum: 2008. Szeptember 29. - 21:56:39 »
...Meg hát!

**********************************************************

UAL 982: "Control! United Nine Eight Two. Flight level three-five-zero."

ATCO: "United Nine Eight Two, Budapest. Radar contact."

UAL 982: "Thank you!"

--------------------------------------------------------------------------

United Airlines 982 - part 1 - 779 KB

*********************************************************

ATCO: "United Niner Eight Two proceed direct to BULEN."

UAL 982: "Direct to BULEN. United Nine Eight Two."

-------------------------------------------------------------------------

United Airlines 982 - part 2 - 647 KB

********************************************************

ATCO: "United Niner Eight Two contact Bucharest. One two one, three seven five. Bye-bye!"

UAL 982: "One two one, three seven five for United Nine Eight Two. Bye-bye!"

------------------------------------------------------------------------

United Airlines 982 - part 3 - 973 KB

Nem elérhető sziszka1

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #34 Dátum: 2008. Szeptember 30. - 08:29:25 »
-------------------------------------------------------------------------

ATCO: "United Niner Eight Two proceed direct to BULEN."

UAL 982: "Direct to BULEN. United Nine Eight Two."


Szia, akárhogy nézem a légiútvonal térképeket, nem találom BULEN pontot.
Merre található?
« Utoljára szerkesztve: 2008. Szeptember 30. - 12:10:55 írta sziszka1 »
Orion SkyQuest(200/1200) XT8 + (barlow) + Canon EOS 450D
MAVIR-MOPUG/TEGRI (Esetleg PARAK)

Nem elérhető Lacus

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #35 Dátum: 2008. Szeptember 30. - 17:30:49 »
-------------------------------------------------------------------------

ATCO: "United Niner Eight Two proceed direct to BULEN."

UAL 982: "Direct to BULEN. United Nine Eight Two."


Szia, akárhogy nézem a légiútvonal térképeket, nem találom BULEN pontot.
Merre található?
Az már Bulgáriában van...

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #36 Dátum: 2008. Október 01. - 16:08:49 »
World Airways véletlenül Reach-et mond. Milyen szépen mondja, hogy "descend and maintain"!

***********************************************************

World Airways 9883 - 4,66 MB

Nem elérhető sziszka1

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #37 Dátum: 2008. Október 01. - 19:38:43 »
-------------------------------------------------------------------------

ATCO: "United Niner Eight Two proceed direct to BULEN."

UAL 982: "Direct to BULEN. United Nine Eight Two."


Szia, akárhogy nézem a légiútvonal térképeket, nem találom BULEN pontot.
Merre található?
Az már Bulgáriában van...

Persze hogy nem találom Bulgáriáról nincs fennt légiforgalmi térkép, csak a Romániain - ott meg nem néztem :)
Orion SkyQuest(200/1200) XT8 + (barlow) + Canon EOS 450D
MAVIR-MOPUG/TEGRI (Esetleg PARAK)

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #38 Dátum: 2008. Október 01. - 23:01:43 »
Igen. Ez úgy megy, hogy már MO területén kapnak sokszor egy olyan irányt, ami másik ország területén található.

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #39 Dátum: 2008. Október 04. - 14:18:50 »
Újabb Csókolomos elköszönés. Megint LBorli. :)
Valaki aki ismeri az arab elköszönést, dobja be.

***********************************************************

ATCO: "Emirates Two Zero call Bucharest. One two four decimal one. XXX."

UAE 020: "One two four, one. Emirates Two Zero. Thanks! Bye-bye!"

ATCO: "Emirates One Zero call Bucharest. One two four decimal one. XXX."

UAE 010: "One two four decimal one. Emirates Ten. Csókolom!"

---------------------------------------------------------------------------

Emirates 010 - 1,49 MB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #40 Dátum: 2008. Október 04. - 14:59:57 »
Ezt szeretem mikor az ATCO "amerikaiul" köszön el.

***********************************************************

ATCO: "Reach Two Eight Seven contact one three three two. So long!"

RCH 287: "One three three two. Reach Two Eight Seven. See ya!"

----------------------------------------------------------------------------

Air Mobility Command 287 - 652 KB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #41 Dátum: 2008. Október 05. - 13:02:59 »
Magyarul köszönte meg.

**********************************************************

FDX 036: "Good morning, Budapest! Fedex Three Six. Flight Level three-three-zero."

ATCO: "Fedex Three Six, good morning! Radar contact."

--------------------------------------------------------------------------

FedEx 036 - part 1 - 707 KB

*********************************************************

ATCO: "Swiss One Eight Two call Bucharest. One two four, one. Good-bye!"

SWR 182: "Two four, one. Swiss One Eight Two. Good night!"

ATCO: "Fedex Three Six also Bucharest. One two four, one. Bye-bye!"

FDX 036: "Two four, five for Bucharest. Fedex Three Six. Köszönöm! Good-bye!"

ATCO: "Two four, one!"

FDX 036: "Two four, one. Thank you!"

ATCO: "Malev Two One Four also Bucharest. One two four, one. Szervusztok!"

MAH 214: "Two four, one. Sziasztok! Malev Two One Four."

--------------------------------------------------------------------------

FedEx 036 - part 2 - 2,16 MB

*********************************************************

FDX 036: "Good morning, Bucharest! Fedex Three Six. Flight level three-three-zero."

-------------------------------------------------------------------------

FedEx 036 - part 3 - 411 KB

Nem elérhető Bő ing

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #42 Dátum: 2008. Október 05. - 17:43:21 »
Kösz mindet,Z! Kár,hogy lemaradtam a félős ElAl-ról.Mi szoktunk ilyeneket kérdezni a rádión csendesebb hétvégi délelőttökön.

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #43 Dátum: 2008. Október 05. - 20:28:18 »
El Al 001 - 5,00 MB - unzipped folder size

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #44 Dátum: 2008. Október 09. - 16:28:57 »
Szépen magyarul kommunikál néha.

**********************************************************

DLH 637: "Budapest Radar! Jó reggelt kívánok! Lufthansa Six Three Seven. Flight level three-eight-zero."

ATCO: "Lufthansa Six Three Seven, Budapest. Jó reggelt kívánok! Radar contact. Proceed to ARSIN."

DLH 637: "Kösz' szépen! Direct ARSIN. Lufthansa Six Three Seven."

--------------------------------------------------------------------------

Lufthansa 637 - 1,21 MB