Elindult a Flickr fotó megosztó oldalon a contrailspotting.com csoport. Ide várjuk a jól sikerült áthaladós fotóitokat.

Szerző Téma: A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)  (Megtekintve 79541 alkalommal)

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #15 Dátum: 2008. Július 30. - 13:21:43 »
Magyarul köszönt a néni.

***********************************************************

TOM 3832: "Budapest, szia! Tomson Three Eight Three Two. Flight level three-six-zero. BUDOP."

ATCO: "Tomson Three Eight Three Two, Budapest. Hello! Radar contact."

TOM 3832: "--"

----------------------------------------------------------------------------

Thomsonfly 3832 - part 1 - 811 KB

***********************************************************

ATCO: "Tomson Three Eight Three Two contact Bratislava. One three two, three five five. Good-bye!"

TOM 3832: "One three two, three fie five. Tomson Three Eight Two (sic.) Two. Viszontlátásra!"

ATCO: "-- --"

----------------------------------------------------------------------------

Thomsonfly 3832 - part 2 - 1,09 MB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #16 Dátum: 2008. Augusztus 08. - 15:25:36 »
Ez aztán érdekes. Aranyos felvétel következik. Hirtelenjében az irányító úr sem tudta hova rakni. Az átadásnál már egy kínai akcentussal beszélő úr rádiózott vissza a török charter légitársaság gépének fülkéjéből.
International friends! Turkish charter and Chinese pilot.

***********************************************************

SHY 592: "Budapest Radar, good afternoon! Sky Five Niner Two. Level three-seven-zero."

ATCO: "Sky Five Nine Two, Budapest. Hello! Radar contact."

SHY 592: "Thank you."

----------------------------------------------------------------------------

Sky Airlines 592 - part 1 - 727 KB

***********************************************************

SHY 592: "Bratislava Control! Sky Five Niner Two. We are checking NARKA now."

----------------------------------------------------------------------------

Sky Airlines 592 - part 2 - 315 KB

***********************************************************

ATCO: "Uhh. Sorry. Could you say again your callsign, please!"

SHY 592: "Sky Five Niner Two. Checked NARKA."

ATCO: "Sky Five Nine Two, roger. Contact Bucharest. One two four decimal one. Bye-bye!"

SHY 592: "One two four decimal one. Thank you! Bye-bye! Five Nine Two."

----------------------------------------------------------------------------

Sky Airlines 592 - part 3 - 1,22 MB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #17 Dátum: 2008. Augusztus 09. - 23:35:41 »
                          "at ALMA..."

Nyelvbotlás, amiből egy magyar szó keletkezett.

***********************************************************

BWG 347P: "Budapest Radar! Blue Wings Three Four Seven Papa. Level three-nine-zero at ALMA... ALAMU."

ATCO: "Blue Wings Three Four Seven Papa, hello! Radar contact."

BWG 347P: "--"

----------------------------------------------------------------------------

Blue Wings 347P - 847 KB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #18 Dátum: 2008. Augusztus 22. - 15:17:30 »
Jetset-Tomson keverés.

***********************************************************

TOM 2574: "Budapest, good evening! It's Tomson Two Five Seven Four, flight level three-four-zero, approaching TONDO."

ATCO: "Tomson Two Five Seven Four, Budapest. Good morning! Radar contact. Direct ABETI."

TOM 2574: "Direct ABETI. Thanks. Jetset...Tomson Two Five Seven Four."

----------------------------------------------------------------------------

Thomsonfly 2574 - 1,31 MB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #19 Dátum: 2008. Augusztus 22. - 15:31:22 »
Ezt aztán jól félrehallotta a török légitársaság pilótája. Majdnem átment ő is a bécsi frekire. :D De vicces, nekem tetszik.

***********************************************************

ATCO: "Germanwings Eight Niner Three Three contact Vienna. One three three, niner eight five. Good-bye!"

GWI 8933: "Germanwings Eight Niner Three Three. One three three, niner eight five. Good-bye!"

ATCO: "-- --"

SXS 923: "One three three, niner eight five. Sunexpress Niner Two Three. Good-bye!"

ATCO: "Sun Express Niner Two Three remain this frequency, please!"

SXS 923: "Remaining this frequency. Sun Express Niner Two Three."

-----------------------------------------------------------------------------

Sun Express 923 - 1,94 MB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #20 Dátum: 2008. Augusztus 30. - 14:55:45 »
Magyar pilcsi az Etihad Airways-nél.

***********************************************************

ETD 018: "Budapest, Etihad Zero One Eight. Szervusztok! Three-seven-zero."

ATCO: "Etihad Zero One Eight, szervusztok! Radar contact. Direct REBLA."

ETD 018: "Direct REBLA. Köszönjük!"

-----------------------------------------------------------------------------

Etihad Airways 018 - 1,67 MB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #21 Dátum: 2008. Augusztus 30. - 15:01:44 »
Beleásít a pilóta a mondandójába. Elég uncsi lehetett nekik ott fent. :)

***********************************************************

BER 3384: "Budapest Radar! Good evening! Air Berlin Three Three Eight Four. Flight level three-five-zero, inbound NARKA."

ATCO: "Good evening, Air Berlin Three Three Eight Four. Radar contact. NARKA."

BER 3384: "NARKA. Three Three Eight Four. Thanks."

-----------------------------------------------------------------------------

Air Berlin 3384 - 1,02 MB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #22 Dátum: 2008. Szeptember 01. - 15:23:21 »
                           "The Lady is shy!"


***********************************************************

AFR 257: "Air France Two Five Seven. Good morning! Flight level three-six-zero."

ATCO: "Uhm...Station calling Budapest, say again, please! You were unreadable."

AFR 257: "It's Air France Two Five Seven. Good morning! Flight level three-six-zero."

ATCO: "Air France Two Five Seven, good day! Radar contact. Proceed direct to ABETI and please check your radio. Readability is two."

AFR 257: "Proceeding ABETI. Air France Two Five Seven."

ATCO: "--"

NLY 3410: "The lady is shy!"

----------------------------------------------------------------------------

Air France 257 - 6,69 MB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #23 Dátum: 2008. Szeptember 11. - 02:03:05 »
Magyarul köszönt.

**************************************************************

BMA 928: "Budapest Radar, jó napot! Midland Niner Two Eight, maintaining flight level three-six-zero. DEGET."

ATCO: "Midland Nine Two Eight, good afternoon! Radar contact. Proceed to ABETI."

BMA 928: "Radar contact. Direct ABETI. Midland Niner Two Eight. Thank you!"

-------------------------------------------------------------------------------

bmi British Midland 928 - 1,15 MB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #24 Dátum: 2008. Szeptember 11. - 02:16:13 »
Mintha fújna a szél a fülkében. Mit mond az "and" után a pilóta?

***********************************************************

OMA 905: "Budapest Control, Oman Air Nine Zero Five. Good morning! Flight level three-six-zero."

ATCO: "Oman Air Nine Zero Five, Budapest. Good morning! Radar contact. Proceed ABETI. Resume normal speed."

OMA 905: "Proceed ABETI. And..."

ATCO: "No speed control."

---------------------------------------------------------------------------

Oman Air 905 - 1,45 MB

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #25 Dátum: 2008. Szeptember 11. - 02:41:07 »
Yellow Cab-bel keveri a hívójelét majdnem a pilóta. Minek a hangja szól a háttérben a fülkéből? Pirossal jelöltem a lufinál.

************************************************************

ATCO: "Hapag-Lloyd Six Three Two Niner contact Bratislava on one two seven decimal four two five. Wiederhören!"

HLF 6329: "One two seven, four two five. Yellow...ahh...Hapag-Lloyd Six Three Two Niner. Wiederhören!"

ATCO: "Lufthansa Three Two Five Seven contact Budapest on one three three, two. Wiederhören!"

DLH 3257: "Ah...Lufthansa Three Two Five Seven. One three three, two. Bye!"

ATCO: "--"

ATCO: "Air Berlin Five Six Three Three contact Bratislava on one two seven, four two five."

BER 5633: "Die Air Berlin Five Six Three Three. One two seven, four two five. Good-bye!"

---------------------------------------------------------------------------

TUIfly / Hapagfly 6329 - 2,78 MB

Nem elérhető sziszka1

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #26 Dátum: 2008. Szeptember 11. - 14:33:14 »
Mintha fújna a szél a fülkében. Mit mond az "and" után a pilóta?

***********************************************************

OMA 905: "Budapest Control, Oman Air Nine Zero Five. Good morning! Flight level three-six-zero."

ATCO: "Oman Air Nine Zero Five, Budapest. Good morning! Radar contact. Proceed ABETI. Resume normal speed."

OMA 905: "Proceed ABETI. And..."

ATCO: "No speed control."

---------------------------------------------------------------------------

Oman Air 905 - 1,45 MB


Proceed ABETI. And recep.

ismétlést kért a sebessgére vonatkozóan. azt hiszem, kb 100x hallgattam meg. Remélem ezt mondta
Orion SkyQuest(200/1200) XT8 + (barlow) + Canon EOS 450D
MAVIR-MOPUG/TEGRI (Esetleg PARAK)

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #27 Dátum: 2008. Szeptember 12. - 01:00:12 »
Köszi. Ez a recep mit jelent? Repeat-et ismerem csak. Az is lehet, hogy elharapott valamit, féremondott valamit. Annyira nem fontos.

Nem elérhető sziszka1

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #28 Dátum: 2008. Szeptember 12. - 21:37:08 »
Köszi. Ez a recep mit jelent? Repeat-et ismerem csak. Az is lehet, hogy elharapott valamit, féremondott valamit. Annyira nem fontos.


Az MTA Sztaki online szótár szerint "http://szotar.sztaki.hu/index.hu.jhtml" to recap ismételd ed jelent. http://szotar.sztaki.hu/dict_search.php?M=1&O=HUN&E=1&C=1&A=0&S=H&T=1&D=0&G=0&P=0&F=0&MR=100&orig_lang=HUN%3AENG%3AEngHunDict&orig_mode=1&orig_word=ism%C3%A9teld&flash=&sid=bc5b15aa9f8720bc816262c6d9aeeb5c&vk=&L=HUN%3AENG%3AEngHunDict&W=ism%C3%A9tel

nagyon szivesen segítettem, remélem a jó kifejezést értettem a rádióból
Orion SkyQuest(200/1200) XT8 + (barlow) + Canon EOS 450D
MAVIR-MOPUG/TEGRI (Esetleg PARAK)

Nem elérhető Night Gardener

Re:A légiforgalom irányítás és a pilóták közötti kommunikáció (*)
« Válasz #29 Dátum: 2008. Szeptember 13. - 02:51:00 »
Okés. Köszi.