Elindult a Flickr fotó megosztó oldalon a contrailspotting.com csoport. Ide várjuk a jól sikerült áthaladós fotóitokat.

Szerző Téma: BUD-ZTH-BUD - avagy egy nyaralás (repülős) emlékei  (Megtekintve 5195 alkalommal)

Nem elérhető PapaZulu

BUD-ZTH-BUD - avagy egy nyaralás (repülős) emlékei
« Dátum: 2009. Augusztus 05. - 18:34:27 »
2009.06.13., a régóta várt nyaralásunk kezdetének napja. A gépünk tervezett felszállásának ideje 6:15, így igen korán kellett kelnünk aznap. Ezért megpróbáltunk előző nap időben ágyba kerülni, hogy az 1:30 ébredést abszolválni tudjuk. Sikerült is korán felébredni, egy kicsit előbb is, mint terveztük… Éjfél után szakította félbe az álmomat NG barátunk sms-ének hangja, ami a fejemtől 20 centire lévő telefonból tört rám elemi erővel. A riadalom hatására egyből legalább 180 lett a pulzusom, így alvásra már nem sok esélyem maradt az elkövetkező másfél órában. (Ezt még meg sem köszöntem neki azóta…  :-* Persze minden az én érdekemben történt, a scren shoot-ok készítésének a mikéntjét kellett megbeszélnünk.) Így frissen, de nem túl kipihenten keltünk, és kezdtük el a készülődést.
A repülőtérre időben akartam kiérni, mert határozott elképzelésem volt arról, hogy hova kellene ülni a jó fotók érdekében. Ezt egy kicsit sikerült is túlteljesíteni, mert a check-in pult nyitása előtt fél órával már ott topogtunk Ferihegy 2B termináljában. Igyekeztük nézelődéssel elütni az időt, bár sok látnivaló nem volt. Rajtunk kívül még két járatra csekkoltak be az utasok ebben az időben, mindkettő nyaralójárat volt. A korai érkezésnek köszönhetően talán harmadikak voltunk a sorban, így sikerült is megszereznünk az előre kinézett helyeket. Zsebünkben a 23E, 23F helyekre szóló beszálló kártyákkal átsétáltunk a 2A terminálba. (A charter járatok utasainak a 2B-n kell becsekkolniuk, de az indulás a 2A-ból van.) Itt már nagyüzem volt, a check-in pultok előtt kígyózó tömegen alig tudtuk keresztülverekedni magunkat, hogy a biztonsági ellenőrzés után el tudjunk jutni a tranzitba. Az 42-es kapunál, a „cső” végén már várt ránk a Malév B738-asa, nevezetesen a HA-LOC.

A beszállásig volt vagy fél óránk, ezt álmos ténfergéssel, és nézelődéssel töltöttük. Végignéztük, hogy a személyzet milyen „kesztyűs kézzel” pakolja a csomagjainkat a gépbe. Itt határoztuk el, hogy a feladandó csomagjainkat hazafelé nem fogjuk megpakolni Metaxával és Ouzóval.  :D
Végre elérkezett a beszállás ideje is, örültünk, hogy most már kézzelfogható közelségbe került Zakynthos. A push-back, és a hajtómű indítás után eltaxiztunk a 31L pályához, ahol még meg kellett várnunk egy Wizz A320-as felszállását.

Innentől már nem volt akadálya, hogy bár kis késéssel, de megkezdjük a felszállást a gyönyörű napos időben. Az LF szerintem 95% felett volt, azt hiszem, hogy a Malév elégedett lenne, ha minden járatán ezt tudná teljesíteni.  :) A Duna vonalában csináltunk egy balfordulót (nem tudom, hogy milyen eljárást követtünk, talán Bjani megmondja…), és KEROP irányába folytattuk a további emelkedést. A határt FL290-en léptük át, itt volt egy néhány 10 km szélességű felhősáv.

Ezt leszámítva végig szép, napsütéses időben repültünk. Közben megérkezett a fedélzeti ellátmány is, ami egy előrecsomagolt szendvicsből, egy Malév csomagolású csokiból, különböző üdítőkből, kávéból, teából állt. A partot Durres (Albánia) környékén értük el, majd következett Korfu keleti partja, ahol már megkezdtük a süllyedést.

Zakynthos szigetét nyugatról kerültük meg, majd „intenzív” manőverek után álltunk pályairányra. A leszállás a 34-es pályára, a tenger felől történt. Tiszta SXM feeling  8) (de sajnos azt nem tudom milyen is pontosan), bár itt azért a parttól egy kicsit távolabb van a pálya kezdete (vége).

Erőteljes fékezés és reverz használat után fordulás a pályán kialakított öblök egyikén, és máris az új terminál előtti állóhelyen voltuk. Egy Transavia B738 volt egy másik állóhelyen rajtunk kívül, egy újabb Transavia pedig utánunk érkezett két perccel.

A gépről történő leszállás után már vártak ránk a buszok, amelyek a terminál épületéhez vittek minket. Szóval ezen a reggelen három gép utasait kellett kezelni a nem túl nagy repülőtér személyzetének. Utazás előtt elég sok rosszat olvastam a neten a zakinthoszi repülőtérről, de én semmi negatívumot nem tapasztaltam, minden gördülékenyen ment. Valószínű ez az új terminál épületnek köszönhető, amelyet 1-2 éve adtak át. A csomagjainkat is elég rövid időn belül megkaptuk, sokkal gyorsabban, mint a visszaúton Ferihegyen. Kilépve az épületből megkezdtük nyaralásunkat ezen a szép, Jón-tengeri szigeten.
Terveztem, hogy körbejárom a repteret – itt nem kell tartani 3m magas kerítéstől – és spotterkedem egy kicsit, de sajnos erre nem maradt idő. Három napra béreltünk kocsit, de annyi volt a látnivaló a szigeten, hogy a reptéri látogatás terve háttérbe szorult. Így sem láttunk mindent, amit szerettünk volna. Így csak a strandról fotóztam az utolsó napon, ekkor a 16-os pályára szálltak le a gépek. Mivel légvonalban kb. 5-6 km-re voltunk a repülőtértől, ezért a 300-as obi itt már elég kicsinek bizonyult.

A jellemző társaságok természetesen a kisebb-nagyobb utazási, és charter cégek voltak ZTH-n. A típusok közül a leggyakrabban A320-ast, B737-est lehetett látni, de gyakran jött egy-egy B752, B753, B762 jellemzően a nagy angol cégek (Thomas Cook, Thomsonfly, First Choice) színeiben. A forgalom intenzitása igen változó volt az egyes napokon, a gépmozgások a turnusváltáshoz igazodtak. Én a pénteki napot láttam talán a legerősebbnek. Menetrendszerű járatot csak az Olympic üzemeltet ZTH-ra, általában ez egy ATR-42-es volt.
2009.06.20., a hazautazás napja. Szerencsére ekkor már nem kellett túl korán kelni, a gép indulásának időpontja 9:45 volt helyi idő szerint. A transzferbuszunk amolyan jó görög szokás szerint 20 perc késés után indult el velünk a Dionysios Solomos reptér felé. Előbb azonban kényelmes tempóban felvettünk még néhány embert egy másik Hotel előtt is… Mire a reptérre értünk már régen kinyitottak a check-in pultok, és sajnos mi a sor végére kerültünk. Ezt látva feladtam azon reményemet, hogy hazafelé is jó helyen fogunk ülni a gépen. A sor viszonylag tempósan haladt, és a pulthoz érve nem túl nagy reménnyel, de azért megpróbáltam helyet szerezni valamelyik sor A,B ülésére. Magam is meglepődtem, amikor ez sikerült. A 13. sor A,B üléseire szóló beszállókártyákat kaptuk. Kicsit csodálkoztam rajta (de azért örültem neki  :)), hogy az utastársaimat ennyire nem érdekelte, hogy hova fognak ülni a gépen. A mi két pultunkon kívül még kettő volt nyitva a hatból, itt az egyik Transavia járat holland utasainak a kezelése folyt. Ez ugyanazon járat párja volt, amelyet a megérkezésünkkor is láttunk. Később, felszállás előtt befutott a második Transavia is.

A két gép utasainak már egy kicsit szűkösnek bizonyult a tranzit, de azért még elfértünk, és a kilátás is egész jó volt az épületből a nagy üvegfalakon keresztül. Innen végignéztük a gépünk leszállását, és begurulását az állóhelyre. Ezt a járatot is a HA-LOC teljesített.
A beszállítási procedúra után szintén a buszok segítségével lehetett eljutni a gépekhez. Itt volt lehetőségünk még egy-két fotó készítésére is.

A gépünk percre pontosan indult, a felszállás a 16-os pályáról történt a tenger felé. Egy kicsit felhős volt az ég, de ahogy repültünk Magyarország felé, ez egyre rosszabb lett. Nyugaton hatalmas felhőtömbök tornyosultak, ezek nem ígértek túl jó időt itthon.

Így is lett, a 35 fokból megérkeztünk a 16-18 fokos, szemerkélő esős szürkeségbe. A fedélzeti ellátás megegyezett az oda úton kapott ellátmánnyal, csak sonkás szendvics helyett szalámisat kaptunk  :P. Az országba PARAK-nál léptünk be FL300-on. Itt már a masszában voltunk, és ki sem jöttünk belőle az M0-ig. Leszállás a 31R pályára történt, innen ismét a 42-es állóhelyre gurultunk, és a kiszállás után itt ért véget a nyaralásunk…


Nem elérhető Gabor

Re: BUD-ZTH-BUD - avagy egy nyaralás (repülős) emlékei
« Válasz #1 Dátum: 2009. Augusztus 06. - 10:47:25 »
Koszi a beszamolot Zoli.
Csak annyit tennek hozza, hogy a charter jaratokon az irodak megveszik a helyeket elore, valoszinuleg az ures helyekert is fizettek. LF-rol igy nehez a legitarsasag viszonylataban beszelni.

Nem elérhető gery

Re: BUD-ZTH-BUD - avagy egy nyaralás (repülős) emlékei
« Válasz #2 Dátum: 2009. Augusztus 08. - 00:42:22 »
Grat PZ!
Ezt nagyon jól összeszedted! Tetszettek a részletek és a személyes tapasztalatok.
Kár, hogy nem szóltál, hogy Malév géppel repülsz, intéztem volna neked egy cockpit visit-tet!!!
Majd legközelebb! ;)
Sétarepülni nem akarna valaki Tökölről velem?

Legjobbakat!

Nem elérhető BJani

Re: BUD-ZTH-BUD - avagy egy nyaralás (repülős) emlékei
« Válasz #3 Dátum: 2009. Augusztus 09. - 20:31:34 »
Ez tényleg jó kis beszámoló, mindenkinek ilyet kéne írnia repülés után.  :D

Nem elérhető kobold75

Re: BUD-ZTH-BUD - avagy egy nyaralás (repülős) emlékei
« Válasz #4 Dátum: 2009. Augusztus 09. - 21:03:43 »
Amúgy nagyon jó ez a részletes és képekben gazdag beszámoló hátha másnak is lesz kedve ilyet írni.
250/1500 Dobson+Pentax K-S1   http://www.flickr.com/photos/45573502@N02/

Nem elérhető stomi

Re: BUD-ZTH-BUD - avagy egy nyaralás (repülős) emlékei
« Válasz #5 Dátum: 2009. Augusztus 10. - 11:37:43 »
Szia PZ !

Köszönöm én is a részletes beszámolót !
A honlapomra ( www.zakynthos.hu ) mikor tudnál átdobni képeket a szigetről ???

Köszi !
 Tomi