Elindult a Flickr fotó megosztó oldalon a contrailspotting.com csoport. Ide várjuk a jól sikerült áthaladós fotóitokat.

Szerző Téma: Budapest-Varsó-Incheon és vissza  (Megtekintve 423 alkalommal)

Nem elérhető chucky80

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 1376
  • Total likes: 7
  • OS:
  • Windows NT 6.3 Windows NT 6.3
  • Böngésző:
  • Firefox 45.0 Firefox 45.0
    • www.chucky80.extra.hu
Budapest-Varsó-Incheon és vissza
« Dátum: 2016. December 27. - 10:26:26 »
Sziasztok,

Sajnos nagyon rég jártam a fórumon, s hanyagoltam is a hobbit az elmúlt években. :-[
Viszont most úgy hozta az élet, hogy ismét ellátogathattam munka ügyben Dél-Koreába, így úgy gondoltam megér egy hosszabb-rövidebb bejegyzést ide.

Két választásom volt az útirányt illetően, Dubai-on keresztül Emirates vagy Varsó, LOT. Mivel az időzítés az első esetben kedvezőtlen volt, ezért a lengyel barátokat választottam. Kíváncsi voltam, mit tudnak a Dreamlinerek, illetve épp ezekben a hetekben megy a Nat Geon egy sorozat a LOT mindennapjairól, szóval bizakodtam.

Budapestről egy kis Dash (Eurolot) repített alig egy óra alatt Varsóba, ahol kényelmes másfél órám maradt az átszállásra. Mondjuk ezen a gépen látványos és egyben félelmetes, hogy ott van melletted a kerék. Vizes betonon meg pláne.:)
 Már a leszálláskor szemet szúrtak a 787-esek. Legalább három ott sorakozott utasokra várva.

A beszállás meglepően gyorsan ment, ahhoz képest, hogy a sor végén kullogtam. Nem lett tele a gép, mellettem is maradt egy szabad hely...szerencsére...máris írom, hogy miért.

Az első kellemetlen meglepetés akkor ért, mikor realizáltam, hogy a 19-es sor üléseit nem lehet dönteni, csak a folyosói hármast. Én persze ablak mellett ültem... Felszállás után néhány perccel pedig elkezdett csöpögni a fejemre a víz a légkondi tájékáról. Mivel nem akarta abbahagyni, odahúzódtam a középső ülésre, majd jeleztem a légikisasszonynak, hogy mi a helyzet. Nyugtázta, hogy semmi gond, üljek nyugodtan középen. Kb 1 óra múlva abbamaradt a csepegés, meg az ablakok is elsötétültek, visszafordíthatatlanul. Hiába nyomkodtam a világosító gombot, semmi... Értem én, hogy micsoda hiper-szuper megoldás ez, de mi van ha én a holdat szeretném bámulni, miközben suhanunk az éjszakában.

A kaja átlagos volt, a személyzet pedig inkább beletörődő, mintsem kedves. Hiába szólaltam meg több ízben is angolul, mindig lengyelül próbáltak kommunikálni. Gondolom azt hitték, hogy aki nem koreai, az biztosan lengyel. Szerencsére probléma nélkül, de fájó derékkal és "alvázzal" érkeztük Incheonba. Mondjuk a leszálláskor a tökig kieresztett fékszárnyak zörögtek és remegtek a csuklópontoknál...nem tudom normális-e. Ja és leszállás előtt visszahuppantam az ablak mellé, s ameddig vártuk, hogy kiszállhassunk ismét elkezdett csöpögni a víz. Lehet nem is kondenzvíz volt, hanem rés van a "pajzson"?

Hazafelé kicsit előbb mentem a reptérre, hogy legyen időm fotózni a távol-keleti, errefelé ritkán vagy egyátalán nem repülő társaságok gépeit. Teljesen megizzadtam, mert azért végigjártam mindkét terminált.
Beszállás után kb. félig lett a gép, gondolom ebbe a hétköznap is belejátszott.
Több mint fél órát vett igénybe a gurulás és a várakozás a kifutó végén, mert eléggé összetorlódtak az indulók. 6-an voltak előttünk+besorakozott kettő 747-es cargo, de őket váratták még.
Felszállás után a szokásos sós mogyoró majd a kaja. Ezt követően pedig megint az a nyomorult elsötétítés központilag. Nem értem miért gondolják, hogy mindenkin azonnali alvásroham tör ki, pláne teljes nappali repülés alatt.
10 és fél óra nettó repülési idő után landoltunk, bár Varsóban nagy szél fogadott, s érezhetően megküzdött a vele pilóta leszálláskor. Ez egy másik Dreamliner(LC-LRA) volt, viszont amint felhőhatár alá ereszkedtünk itt is elkezdett csepegni a víz, több ülés felett is. Az ablakszigetelés sem 100%-os, mert kettővel előttem a középső "üveg" egy harmada vastagon eljegesedett az út során. Annak ellenére, hogy a dokumentumflimben bemutatták, hogy micsoda alapossággal tisztítják a lengyelek ezeket a gépeket, azért hagyott maga után kívánni valót a tisztaság.

Varsóban szűkre szabott 20 perc maradt az átszállásra. A security ennek ellenére kényelmes tempóban, ráérősen vizsgálódott a check in-nél. Olyannyira, hogy már a nevem mondta a hangosbemondó. Mivel utolsóként értem a kapuhoz, külön kisbusz vitt ki a géphez.
Budapesten hiába vártam a csomagom, nem volt a szalagon. Mondjuk számítottam rá, hogy a 20 perc nem lesz elég a bőröndök átpakolására. De szerencsére a későbbi járattal küldték és másnap házhoz is kaptam.

Összességében a szokásosnál kényelmetlenebb és aggodalmasabb volt az utam. Eddig 3 társasággal utaztam ugyanide (Korean/Czech, Finnair, LOT). Ez az elégedettség sorrendje is(1-2-3).

Végezetül jöjjön néhány érdekesebb légitársaság fotója.
Köszönöm a figyelmet. Boldog Új Esztendőt Mindenkinek!

Szabolcs
















screengrab


Nem elérhető Zoltán

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 3510
  • Total likes: 297
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Böngésző:
  • Chrome 55.0.2883.87 Chrome 55.0.2883.87
Re:Budapest-Varsó-Incheon és vissza
« Válasz #1 Dátum: 2016. December 31. - 18:31:54 »
Régen láttunk itt! Üdv és köszi a cikket!
Remek volt!
Sky Watcher 254/1200+Soligor 1.7 telkonverter+Canon EOS 550D
http://www.flickr.com/photos/apagyizoltan/

BALAP-NARKA, MEGIK-PATAK, PITOK-NARKA, PARAK-ROMKA, ALAMU-NARKA, KEKED-NARKA