Akkor jöjjön a történet, ami a túra címet ihlette. Miután betekertem az aszfalt úton elkezdtem keresgéllni hogyan jutok oda a kerítés mellé. Találtam földutat ami egy kapuhoz vezetett a terminállal pont szemben. Megfelelt az elképzeléseimnek mert a kapuval szemben állt mindkét gép is.Így ha 16-ra gurultak volna akkor a gurulóúton elcsiphetem őket ( igaz csak pezsgőfürdőben) 29-re viszont ideális volt a rálátás. A térképen pirosal karikáztam be a helyet.

Mikor beértem a kapu mellé felszállt egy rendőrségi helikopter a repülőtérről és tett is néhány kört. Gondoltam a szokásos ellenőrző repülés. Az egyik kör közben viszont mögöttem úgy 30 méterre megállt a levegőben és csak lebegett. Ugye én ekkor már a létrán álltam közvetlenül a kerítés mellett. Kb. 10 perccel később gondoltam helyet válltok mert minden gép 29-ről ment hát elindultam jobbra, hogy felgurulóban szemből le tudjam a gépeket kapni. A helikopter azonban jött velem. Na mondom ennek fele sem tréfa ezek figyelnek.Még fél útnál sem jártam mikor kitolták a két gépet ezért ismét irányváltás, vissza az előbbi helyre. A helikopter ismét követ. Megálltam a kapunál letámasztottam a létrát kb. 3 méterre a kerítéstől mert nem tudtam miért ez a nagy figyelem.
Közben indult a China elsőként.

Épp elemelt a gép mikor a földútra befordult egy rendőrautó és egy lesötétített ablakú sötétkék VW Transporter. Odajöttek hozzám, a rendőrautóból kiszállt két rendőr majd lehívtak a létráról és elkérték a papírjaimat.Kérdezték mit csinálok. Mondom nem tudtam, hogy tilosban járok vagy nem szabad fotózni? Nem-nem mondja az egyik nincs semmi gond csak ellenőrzés. Kérdem lefotózhatom akkor az épp induló Qatart ha már eljöttem miatta idáig? Ja, mach!hangzott a válasz hat visszamásztam a létrára de a kezem azért remegett.
4 képet lőttem abból ez az egy lett éles


A nagy kapkodásban valahogy a gépem programtárcsáját is sikerült eltekertem ezért az 1/125 záridő illetve a huszon akárhányas fényerő.
Miután elment a gép a rendőrök bediktálták az adataimat rádión a központba majd visszaszóltak nekik, hogy oké vagyok.Visszaadták a papírokat, elköszöntek és elmentek. Közben persze azért eltelt egy kis idő. Végig kedvesek voltak kérdezgettek a hobbiról megnéztek pár képemet és nevetve kérdezték ugye nem biciklin jöttem idáig Szlovákiából.
Ekkor indult a China Southern is.

Utánna is még sokat agyaltam rajta vajon miért volt ez a nagy ellenőrzés hisz az osztrákok nem arról híresek, hogy ok nélkül zaklassák az embert. Meg a helikopter is egy költséges dolog pláne céltalanul. Később találkoztam 4 Magyar sráccal, meséltem nekik az ellenőrzésről és az egyikük említette, hogy akkortályt indult az Austrian járata, Tel Avivba...
Miután elment az említett Austrian is a helikopter leszállt én pedig elindultam új helyet keresni.
Ugye nemrég teljesen új kerítést húztak a repülőtér köré. Néhány helyen a nyomvonal is megváltozott. Találtam egy igéretes kis helyet ahová még vissza kell majd térni nyugisabb körülmények között.
Egy térképen bejelöltem a területet.

A piros vonal a régi kerítés vonala, a zöld az újé.A kékkel bekarikázott ponton már van egy lyuk az öreg kerítésen ahol be lehet jutni a korábban lezárt területre. Voltak bent Osztrákok is csak azért mertem bemenni a korábbi incidens után.

Teljesen nem mentem a kerítés mellé mert mindenki messzebb állt tőle de ígéretes a hely így is.

Nem lett túl jó de mégiscsak a retro




