Elindult a Flickr fotó megosztó oldalon a contrailspotting.com csoport. Ide várjuk a jól sikerült áthaladós fotóitokat.

Szerző Téma: Dubai - 2013  (Megtekintve 20417 alkalommal)

Nem elérhető kha773

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 1756
  • Total likes: 1
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Böngésző:
  • Chrome 24.0.1312.57 Chrome 24.0.1312.57
Dubai - 2013
« Dátum: 2013. Február 24. - 20:45:07 »
Ezzel a képpel kezdem a beszámolómat az Emirates-el való 5*-os utazásról és Dubai-ról. 
200/1200 dobson+NIKON D80+Nikon 1,7TC.

Nem elérhető zsolt

  • *
  • Hozzászólások: 228
  • Total likes: 1
  • kezdő spotter
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Böngésző:
  • Firefox 19.0 Firefox 19.0
Re:Dubai - 2013
« Válasz #1 Dátum: 2013. Február 24. - 20:58:32 »
Hajrá!  :)
Nikon D3100+150/1200 Dobson

Nem elérhető b21

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 2128
  • Total likes: 24
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Böngésző:
  • Firefox 18.0 Firefox 18.0
Re:Dubai - 2013
« Válasz #2 Dátum: 2013. Február 25. - 10:03:06 »
Jöhet a többi kép.  :D

Nem elérhető kha773

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 1756
  • Total likes: 1
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Böngésző:
  • MS Internet Explorer 9.0 MS Internet Explorer 9.0
Re:Dubai - 2013
« Válasz #3 Dátum: 2013. Február 26. - 19:54:30 »
Uhh basszus, nagyon gáz, hogy nem pakolom a képeket, meg nem írom a beszámolót, de egy perc időm nincs. Mikor elkezdtem, kicsit beteg voltam és úgy terveztem, hogy majd megírom azt a pár napot ami addig volt. Hát nem sikerült, így majd folytatom, mikor hazamegyek. Bocsi mindenki!  :-\
200/1200 dobson+NIKON D80+Nikon 1,7TC.

Nem elérhető 1fiu79

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 5267
  • Total likes: 366
  • OS:
  • Mac OS X Mac OS X
  • Böngésző:
  • Safari 4.0 Safari 4.0
Re: Dubai - 2013
« Válasz #4 Dátum: 2013. Február 26. - 19:57:32 »
Nem baj.....majd lájkolunk ;)
Pentax K-r+250/1200 dobson

Nem elérhető kha773

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 1756
  • Total likes: 1
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Böngésző:
  • MS Internet Explorer 9.0 MS Internet Explorer 9.0
Re:Dubai - 2013
« Válasz #5 Dátum: 2013. Március 01. - 13:38:30 »
Ma van időm csinálni a beszámolót, nekiállok.

Február 19-én az egyik stuwi ismerősömmel Dubai felé vettük az irányt. Bécsből indultunk kis késéssel, az eső esett egy kicsit. Az volt a tervem, hogy a Balatont és Magyarország felett fotózok majd párat, de sajnos felhős idő volt. Kb a Balatonig felhőben emelkedtünk, de nem volt semmi turbulencia, semmi. Az út végig nagyon sima volt és nagyon színvonalas volt a felszolgálás. Az economy-n 7 stuwi volt, a crew 16 főből állt. Nagyon aranyos volt mindegyik és nagyon szép lányok voltak. Nyáron mikor Air Canada-val utaztam, közel nem volt ilyen színvonal.  Az ülések nagyon kényelmesek voltak (ha economy ilyen, milyen a first..). Felszállás után még Magyarország felett elkezdték felszolgálni a snack-et utána hozták az italokat. Jó kisfiú voltam, így kértem 1 Jack Daniel’s-t kólával. Nem sokkal utána már hozták is a vacsit. Én csirkét kértem, nagyon finom volt és rengeteg ennivaló, jól be is kajáltam. Szerviz után mikor már a stuwik elmentek a hátsó konyhába, az ismerősöm megmutatott néhány dolgot a középső konyhában, mi hogy van. Nagyon érdekes volt. Sajnos képeket nem csináltam, mert nem akartam, hogy szóljanak.  Ez után én zenét hallgattam, néztem ki az ablakon, de semmit nem láttam, sajnos.. 

Dubai-ban hatalmas volt a forgalom a reptéren, így nem tudtunk egyből leszállni, csináltunk pár kört. Mindig is ki akartam próbálni, milyen érzés.. hát nem sok mindent érezni belőle. 4 kört csináltunk, ez kb fél órát jelent, mi voltunk a 17.-ek a sorban. Leszállás jó volt. Utána csináltam pár képet a business class-ról és a first class-ról is. Na, de a cockpit sem maradhatott el.




-60°C










A kép bal oldalán lévő nem nyitható csomagtároló vészkijáratként szolgál a CRC-ból (Crew Rest Compartment).




Business Class.




First class


200/1200 dobson+NIKON D80+Nikon 1,7TC.

Nem elérhető gut zoltan

  • ***
  • Hozzászólások: 887
  • Total likes: 34
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Böngésző:
  • Firefox 19.0 Firefox 19.0
    • google+
Re:Dubai - 2013
« Válasz #6 Dátum: 2013. Március 01. - 13:42:47 »
hát... :o
sw200/1200 - kenko1,4×tc - canon600d

Nem elérhető 1fiu79

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 5267
  • Total likes: 366
  • OS:
  • Mac OS X Mac OS X
  • Böngésző:
  • Safari 4.0 Safari 4.0
Re: Dubai - 2013
« Válasz #7 Dátum: 2013. Március 01. - 14:13:29 »
Nagyon jó.....
Pentax K-r+250/1200 dobson

Nem elérhető PapaZulu

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 7391
  • Total likes: 61
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Böngésző:
  • Firefox 19.0 Firefox 19.0
    • Contrailspotting.com
Re:Dubai - 2013
« Válasz #8 Dátum: 2013. Március 01. - 15:06:14 »
Kiru! Milyen volt az LF kb (látom eléggé tele volt a gép...)? Mikor jössz haza?

Nem elérhető kha773

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 1756
  • Total likes: 1
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Böngésző:
  • MS Internet Explorer 9.0 MS Internet Explorer 9.0
Re:Dubai - 2013
« Válasz #9 Dátum: 2013. Március 01. - 15:33:26 »
Milyen volt az LF kb (látom eléggé tele volt a gép...)? Mikor jössz haza?

Economy/Business/First

304/42/8 a 777-300-as kapacitása és ebből 235/25/4 volt az utasszám.

Haza 4-én megyek majd az esti járattal, ami eredetileg ugye A340-500-as lenne, de átcserélték 777-300-asra, mert már túl volt foglalva. (Kabin: 204/42/8 Foglalva: 268/24/2)
200/1200 dobson+NIKON D80+Nikon 1,7TC.

Nem elérhető PapaZulu

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 7391
  • Total likes: 61
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Böngésző:
  • Firefox 19.0 Firefox 19.0
    • Contrailspotting.com
Re:Dubai - 2013
« Válasz #10 Dátum: 2013. Március 01. - 18:19:10 »
átcserélték 777-300-asra

Kár! Gondolom szívesen kipróbáltad volna az A345-öt is...

Nem elérhető kha773

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 1756
  • Total likes: 1
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Böngésző:
  • MS Internet Explorer 9.0 MS Internet Explorer 9.0
Re:Dubai - 2013
« Válasz #11 Dátum: 2013. Március 01. - 19:43:53 »
Szívesen kipróbáltam volna, de a T7-nek jobban örülök!!  ;)
200/1200 dobson+NIKON D80+Nikon 1,7TC.

Nem elérhető b21

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 2128
  • Total likes: 24
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Böngésző:
  • Firefox 19.0 Firefox 19.0
Re:Dubai - 2013
« Válasz #12 Dátum: 2013. Március 01. - 21:26:24 »
Remek fotók.  ;)
DXB-ről is lökhetsz képeket.  :)

Nem elérhető kha773

  • ATC-s felhasználó
  • ***
  • Hozzászólások: 1756
  • Total likes: 1
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Böngésző:
  • MS Internet Explorer 9.0 MS Internet Explorer 9.0
Re:Dubai - 2013
« Válasz #13 Dátum: 2013. Március 02. - 12:14:49 »
Első napon elmentünk az Emirates központjába ami a 3-as terminál mellett van közvetlen.Ezt a pár képet az EK központ teraszáról készítettem, itt egy kávézó van. Sajnos nem engedélyezett a fotózás, ezek a képek telefonnal készültek sunyiban.




A légitársaság flottamodernizációs tervében az A330-A340-es gépeket az elkövetkező 1-2 évben lecseréli és csak A380 és B777-es gépeket fogja használni. Megváltoztatta a személyzet kiképzését és a stuwikat már csak a 777-es A380-as gépekre képzik ki. Az A330-A340-es gépeket a régebb óta itt dolgozó személyzet repüli.

Boeing 777
A személyzet száma a B772-es gépeken általában 14, a B773-as gépeken pedig 16/17.
A B772-es gépek kabin konfigurációja 3 osztályos elrendezésben:  8/42/236
A B773-as gépek kabin konfigurációja 3 osztályos elrendezésben: 8/42/304 vagy 8/42/310, ha nincs CRC. 42/386 két osztály esetén.

Airbus A380
A személyzet száma az A380-as gépeken általában 30.
Az A380-as gépek kabin kapacitása 14/76/396 vagy 14/76/427, ha nincs CRC.
Csak ezen a típuson van kettő felső fedélzeti bár amelyek az első és a harmadik ajtónál találhatók. Az alsó szinten utazók nem vehetik igénybe a felső fedélzetet. Az első osztályon található egy zuhanyzó és spa, melyet csak az ott utazók vehetnek igénybe. Egy utas 15 percig tartózkodhat a spa-ban, ebből 5 percig zuhanyozhat. A spa tisztaságáért, megfelelő használatáért nem a stuwik a felelősek, hanem az un. CSA-k (Cabin Service Attendant). Hosszabb járatokon 2 CSA van.

A személyzet a hónap 20. napjától kapja meg a beosztását a következő hónapra, melyet tetszés nem tetszés alapján 3 ott alvós járatot lehet cserélni. Indulás előtt 2 órával kell szolgálatra jelentkezni. A pilótáknak személyes sofőr jár,  aki 2 óra 15 perccel járat indulás előtt veszi fel őket a cég által biztosított villájukból. A stuwikért pedig egy mikrobusz jön. Ezek a buszok 15 percenként járnak a stuwik lakásaihoz.


100 perccel indulás előtt kezdődik a briefing és 1 órával indulás előtt fent kell lenni a gépen. 45 perccel indulás előtt kezdődik a boarding.
Ha a járat 9,5 óránál hosszabb akkor van +1 FO és a személyzetnek 45 perc pihenőidő jár. A pilóták az első osztályon míg a stuwik a turista osztály legvégén alszanak az utasoktól függönnyel elkülönített utas ülésekben.   
Ha a járat 12 óránál hosszabb akkor 2,5-3 óra pihenő jár a CRC-ban. Ebben az esetben +2 pilóta van a gépen, akik csak a leszállás előtt 1 órával veszik át a gép irányítását.

Bármi kérdés akad, jöhet!
200/1200 dobson+NIKON D80+Nikon 1,7TC.

Nem elérhető PapaZulu

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Hozzászólások: 7391
  • Total likes: 61
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Böngésző:
  • Firefox 19.0 Firefox 19.0
    • Contrailspotting.com
Re:Dubai - 2013
« Válasz #14 Dátum: 2013. Március 02. - 13:10:34 »
Köszi a sok infót, folytasd! ;) :P

Bármi kérdés akad, jöhet!

Te mikor leszel EK crew member? :)